عنوان خبر :  نشست هم‌افزایی و تعامل میان دانشگاه و آموزش و پرورش در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد


نشست هم‌افزایی و تعامل میان دانشگاه و آموزش و پرورش با حضور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و جمعی از مدیران آموزش و پرورش شهرستان کردکوی، دوشنبه، سوم اردیبهشت ماه در سالن اندیشه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این نشست با اشاره به اینکه علی رغم تلاش‌های مجموعه‌های مختلف استانی، در استان گلستان نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر کشور، بحث آموزش عالی دولتی با محدودیت‌های فراوانی مواجه است گفت: با توجه به اینکه اقتصاد استان گلستان بر پایه کشاورزی است، تحصیل دانشجویان بومی در رشته‌های تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی با توجه به نیاز استان مورد تاکید است.

 دکتر کاشانی‌نژاد هدف از این نشست را در راستای تقویت ارتباط دانشگاه با آموزش و پرورش بیان و تصریح کرد: در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان این آمادگی وجود دارد تا در زمینه‌های مختلف از جمله ارائه خدمات مشاوره‌ای و برنامه‌ریزی آموزشی، ارائه خدمات آموزشی و رفاهی، در اختیار قرار دادن فضاهای آزمایشگاهی جهت انجام فعالیت‌های عملی دانش آموزان و ... با آموزش و پرورش همکاری داشته باشد.

 وی سپس به ارائه روند تشکیل دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و قدمت آن پرداخت و خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان دارای ۹ دانشکده تخصصی، ۲۰۰ عضو هیأت علمی و بیش از ۴۰۰۰ دانشجو است و دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

 دکتر کاشانی‌نژاد با اشاره به جایگاه مناسب علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در سطح ملی و بین‌المللی گفت: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در رتبه‌بندی‌های مختلف صورت گرفته توسط نظام‌های رتبه‌بندی معتبر جهانی از جمله نظام رتبه‌بندی تایمز، رتبه‌های مناسبی را در بین دانشگاه‌های کشور و دنیا کسب نموده است.

 سپس مدیر آموزش و پرورش شهرستان کردکوی نیز آزمون سراسری را نقطه عطف تعامل دانشگاه با آموزش و پرورش بیان کرد و افزود: متأسفانه با شیوع بیماری کووید در کشور، بحث سواد علمی دانش‌آموزان تحت تأثیر قرار گرفت که با برطرف شدن این بیماری این نگرانی در حال کاهش است.

 ذبیح الله لیاقتی با بیان اینکه در شهرستان کردکوی پتانسیل دانش آموزی بسیار بالایی وجود دارد، بر لزوم فراگیری مهارت و فن دانش‌آموزان در کنار تحصیل تأکید و نقش دانشگاه در این رابطه را اساسی دانست.

 وی در پایان بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف آموزشی، تحقیقاتی، آزمایشگاهی و... موجود در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان یکی از دانشگاه‌های معتبر علمی کشور توسط دانش‌آموزان تأکید کرد.

 گفتنی است: در حاشیه این نشست مدیران آموزش و پرورش شهرستان کردکوی از امکانات آموزشی، تحقیقاتی و رفاهی دانشگاه از جمله مجتمع ورزشی و استخر آفتاب، سوله صنایع غذایی، بوستان طبیعت، آزمایشگاه مرکزی و استخر پرورش ماهی دانشگاه بازدید کردند.

 تاریخ ارسال خبر :   04 اردیبهشت 1403 - 00:06    |     تعداد بازدید :   194
 ارسال کننده :   روابط عمومی    |      کد خبر :   17563
 کلید واژه ها :   دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان- نشست هم افزایی و تعامل- آموزش و پرورش
نظر شما

حاصل عبارت  11 + 2 :